Press

Budkavlen är en tydlig markering från företag, organisationer och privatpersoner på landsbygden att en fungerande vargförvaltning måste komma på plats – omgående. Foto: Wilda Lewander

Varg: Överlämning av budkavle vid riksdagen

Den 30 augusti klockan 14.00 överlämnar sju organisationer, med Svenska Jägareförbundet i spetsen, en budkavle till alla riksdagspartier på Mynttorget i Stockholm. Budkavlen är en tydlig markering från företag, organisationer och privatpersoner på landsbygden att en fungerande vargförvaltning måste komma på plats – omgående.

2022-08-29

Tyvärr finns det indikationer på att motdemonstrationer kan komma att förekomma. År 2022 är vargen fortfarande en av de mest konfliktfyllda valfrågorna.

Press är välkomna till överlämningen, där det finns det utrymme för att lyssna på tal, filma och intervjua de deltagande organisationerna.

Deltagande organisationer:

• Svenska Jägareförbundet
  • Lantbrukarnas riksförbund
  • Svenska Samernas riksförbund
  • Föreningen Sveriges jägare
  • Jägarnas riksförbund
  • Kennelklubbens jakthundskommitté (inom SKK)
  • Sveriges Jordägareförbund
  • Svenska Fåravelsförbundet

För mer information

Magnus Rydholm

Kommunikationschef

Ansvarig SJF kommunikation, inkluderar webb och tidningen Svensk Jakt.

Magnus Rydholm