Jakt

Jakt och viltvård, skog natur och goda jaktkamrater. Det är viktiga ingredienser för en jägare. Men viktigast av allt är en säker jakt. Foto: Madeleine Lewander

Säker jakt - viktigast av allt

Jakt och viltvård, skog natur och goda jaktkamrater. Det är viktiga ingredienser för en jägare. Men viktigast av allt är en säker jakt. Det handlar om säkerheten för dig och personer som finns omkring dig när du jagar. Även säkerheten för din jakthund och att skjuta säkra skott för att undvika skadskjutning av det vilt vi jagar.

2023-11-02

Svenska Jägareförbundet har alltid tagit detta på allra största allvar och på vår hemsida hittar du en samlad avdelning, Säkrare Jakt, med goda tips och råd för alla att ta till sig.
Säkrare Jakt ger både dig som är jaktledare och övriga jägare bra tips om vad man behöver tänka på och hur man kan förbereda sig för att jakten ska bli så säker som det bara går.

Läs mer på Säkrare Jakt