Skytte

På både Gyttorp Jägarduvan och Gyttorp Cup är det ett jägarnära skytte som liknar jakten. Foto: Wilda Lewander

Nu drar jaktstigssäsongen igång!

Kika i kalendern när du har en Gyttorp Jägarduva eller Gyttorp Cup nära dig. Alla stigar har inte anmält sig än till oss, det kommer fler under hela våren.

2019-02-19

Det är både korta och lite längre håll men inom de jaktbara avstånden som målen finns på. Ibland är det långsamma mål och ibland lite snabbare, som det är på jakten där man inte vet var djuren kommer.

Ta med en eller flera jaktkamrater också så blir det en trevlig upplevelse. Resultaten kommer också ut på jagareforbundet.se.

Båda tävlingarna har sedan en riksfinal också med mycket fina prisbord, datum och plats finns i kalendern.