Medlem

Foto: Svenska Jägareförbundet

Svensk Jakts läsare blir allt fler

Antalet Svensk Jakt-läsare ökar. Fler än 6 000 medlemmar har nappat på det erbjudande som i december gick ut till alla med medlemskap utan Svensk Jakt.

2023-01-25

I december sjösattes en uppgraderingskampanj med postutskick till de totalt 35 590 medlemmar i Jägareförbundet som då hade ett medlemskap utan Svensk Jakt.
Av dessa har nu fler än 6 000 medlemmar slagit till på erbjudandet, som innebär att de för 99 kronor får Svensk Jakt i brevlådan och tillgång till allt premiummaterial på Svenskjakt.se medlemsåret ut, alltså till och med den 30 juni 2023.

– Med en ”träffprocent” på nästan 17 är det en oerhört lyckad kampanj. Det är naturligtvis jätteroligt att så många har valt att under våren lägga till Svensk Jakt i sitt medlemskap, säger Chris Andersson, medlemsansvarig på förbundet.

– Vår målsättning är att så många som möjligt av förbundets medlemmar väljer medlemskap som inkluderar Svensk Jakt. Utöver att Svensk Jakts upplagesiffror påverkas i positiv riktning, så innebär det också att dessa medlemmar får veta mer om vad som händer i förbundet, i Jaktsverige i övrigt. Helt enkelt mervärde för fler medlemmar, säger Martin Källberg, chefredaktör på Svensk Jakt.

Vid förra årets slut hade Jägareförbundet totalt 155 160 medlemmar. Av dessa hade cirka 123 500 (79,6%) ett medlemskap som inkluderade Svensk Jakt.
Högst andel medlemmar med Svensk Jakt återfinns i Kalmar län (84%), lägst är andelen i Västerbotten (73,6%).