Instruktörslyftet

Den 21 maj är det dags för er instruktörer att få ta del av en heldag med föreläsningar på Hulukvarn arena i Jönköping. Under dagen kommer det även finnas möjlighet att testa bland annat VR-skytte, mörkersikten och skyddsvästar.

Under dagen kommer det bjudas på föreläsningar av Stefan Tolf & Urban B Törnqvist med fokus på sjöfågel. Ted Larelius kommer föreläsa om jaktskytte med fokus på skottets väg och skytteinstruktion. Sist med inte minst kommer Anna Pamuk även kallad fjällveterinären att prata om friskvård för hund och akutsjukvård i fält.

Det kommer finnas diverse olika samarbetspartners på plats under dagen med olika erbjudanden för er att ta del av. De samarbetspartners som kommer finnas där är:

• Monster hundfoder
  • Agria
  • Toyota
  • GAIM
  • Jaktia
  • Studiefrämjandet

Hund-clinic med Ulrika Posse och Birger Fransson kommer finnas tillgängliga och visa hur man agerar utifrån konceptet fyra lätta steg.
Även Benny Nilsson kommer vara där och gå igenom åldersbestämning av klövvilt.
Dagen avslutas med goodiebag och möjlighet till diskussion med länsrepresentanter från Jägareförbundet.

Dagen är kostnadsfri.

Varmt välkomna!