Landet runt

Foto: Mostphotos

Prova på harjakt i Norrbotten

NORRBOTTEN: Jägareförbundet Norrbotten bjuder in intresserade att utan kostnad prova på harjakt med drivande hund på länsföreningens marker i Storspiken, Edefors i Bodens kommun. Enda kravet är att man är medlem i Jägareförbundet. Antalet platser är begränsat och det är först till kvarn som gäller. Om det blir fler anmälda än antalet platser så kommer ungdomar, kvinnor och nya jägare prioriteras.

2022-09-05

Plats: Storspiken, Edefors, Bodens kommun.

Dagar att välja på: Lördag 24 september, onsdag 28 september.

Krav: Medlem i Jägareförbundet. http://jagareforbundet.se/medlem/ För egen jakt krävs avlagd jägarexamen, hagelgevärsprov.

Målgrupp: Nya jägare, kvinnor, ungdomar (18–25 år) har prioritet.
De som inte tidigare jagat på marken har förtur. Max 10 deltagare per jakttillfälle.

Kostnad: Det kostar inget att delta, men om man uteblir från jakten utan att ha avanmält sig senast två dagar innan kommer man att debiteras 500 kr.

Lunch: Medtag eget lunchpaket som kan värmas över eld vid återsamling.

Kursinnehåll: Harjakt med drivande hund. Stå på eget pass, uppsiktsjaga med någon mer erfaren jägare eller följ med utan vapen för att lära mer.

Mer info och anmälan till: johan.hagglund@jagareforbundet.se,

072-402 36 07. I anmälan anger du ”Harjakt” i ämnesraden, vilken dag du vill delta samt namn, adress och telefonnummer.
Välkommen med din anmälan!