Landet runt

Jägareförbundet Kramfors bjöd in till familjedag och tog emot tips om årets aktiviteter. Foto: Maria Mikaelsson

Jägareförbundet Kramfors bjöd till familjedag

VÄSTERNORRLAND. Att tänka utanför boxen är nästan alltid nyckeln till framgång. Så kände styrelsen i Kramfors Jaktvårdskrets, som söndagen 19 mars bjöd in sina ca 250 medlemmar till en familjedag. Allt för att umgås, grilla och brainstorma kring vilka aktiviteter som skulle kunna genomföras under de kommande åren.

Det bjöds på hamburgare i det vackra vårvintervädret. Foto: Maria Mikaelsson

2023-03-20

I strålande sol och gnistrande snö dök hela 100 personer upp på familjedagen! Det sköts luftgevär, kastades tomhylsor och svarades på tipsrundefrågor i små grupper.

Besökarna fick föreslå aktiviteter till styrelsen

Varje grupp fick dessutom till uppgift att skriva ner ett antal förslag på aktiviteter som kretsen skulle kunna genomföra, för att dels vårda och inspirera redan befintliga medlemmar och dels på sikt även locka nya jägare till kretsen.

Det blev en oerhört lyckad dag och alla de insamlade förslagen kommer gås igenom av styrelsen som därefter påbörjas planeringen av både årets och kommande års aktiviteter.