Eftersök

På Eftersoksassistans webbsida når du eftersöksekipage hemmahörande på flera håll i landet. Foto: Madeleine Lewander

Eftersöksassistans - när du behöver hjälp med eftersöket

Eftersöksassistans är en möjlighet för jägare och jaktlag att få hjälp med eftersök. Organisationen består av en samling erfarna och rutinerade eftersöksekipage som hjälper jägare som behöver hjälp med eftersök.
Verksamheten drivs av Svenska Jägareförbundets länsföreningar i Västra Götaland och några Mellansvenska län tillsammans med Svenska Jägareförbundets nationella kansli.

2024-09-30

Eftersöksassistans hjälper till vid all typ av osäkerhet som kan infinna sig när ett vilt försvinner ur synhåll efter en påskjutning. Var är viltet? Hur långt har det gått? Åt vilket håll? Sitter träffen bra?

Anledningarna till att vi behöver hjälp i enskilda fall varierar. Men såväl lagstiftning som etiska skäl gör att jägare hur som helst måste hantera dessa situationer på bästa möjliga sätt.

Besök Eftersöksassistans för mer information