Frågor och svar om årets avisering av medlemskap

Nu landar en avi inom kort i din digitala brevlåda. Här hittar du svar på de vanligaste frågorna gällande aviseringen av medlemskap och hur du får ditt medlemskort för jaktåret 2024/2025.

När måste jag ha betalat för att vara säker på att få Svensk Jakt nr 8?
Förnya ditt medlemskap innan den 30 juni om du vill vara säker på att få detta nummer.

Medlemsåret startar den 1 juli och avslutas den 30 juni.

Hur mycket kostar de olika medlemskapen?
Ordinarie medlemskap kostar 675 kronor, Ordinarie medlemskap utan Svensk Jakt samt Stödmedlemskap kostar 410 kr och Ungdomsmedlemskap kostar 300 kr.

Jag vill ändra medlemskategori. Hur gör jag?
Välkommen att kontakta Medlemsservice så får du hjälp, medlem@jagareforbundet.se eller 020-22 00 10.

När kommer mitt nya medlemskort?
Du som har digitalt medlemskort i mobilen får det omkring den 1 juli. Appen uppdateras automatiskt med både medlemskort och jakttidtabell, så du behöver inte göra någonting.

Har du fortfarande ett fysiskt medlemskort och betalar innan den 28 juni, skickas ditt medlemskort ut i mitten av juli. Därefter skickas medlemskorten ut varje vecka allteftersom du som medlem betalar din medlemsavgift.

Jag vill ha digitalt medlemskort - hur gör jag?
Det är både praktiskt och miljövänligt med digitalt medlemskort. Dessutom kan du alltid vara säker på att de senaste ändringarna av lagar och regler i jakttidtabellen finns där. Här hittar du information om hur du går till väga.

Har du jaktliga frågor?
Kontakta din närmaste jaktvårdskonsulent via växeln, 077-18 30 300.

Har du frågor om Kivra?
Kontakta Kivras kundtjänst på telefon 0770-457 000. Det finns också mer information på Kivras sida Så funkar Kivra.

Hur gör jag om jag inte vill vara medlem längre? Måste jag betala avin jag fått i Kivra?
Vill du inte längre vara medlem så behöver du inte betala din medlemsavi. För att slippa få meddelanden behöver du logga in i Kivra och tacka nej eller välja att hantera erbjudandet. Hör också av dig till Medlemsservice, så slipper du få fler utskick från oss.

Får jag en betalningsanmärkning om jag inte betalar?
Nej det får du inte. Det är ett erbjudande om att förnya ditt medlemskap du får av oss. Det föreligger alltså ingen betalningsskyldighet.

Varför skickar ni avier via Kivra?
I Kivra får du automatiskt utskick från de företag och myndigheter som är anslutna till Kivra och som du har en relation till. I takt med att fler personer, företag och organisationer ansluter sig till Kivra får du automatiskt mer av din post digitalt.

Hur gör jag för att slippa utskick från en viss avsändare?
Logga in på Kivra, gå till "Inställningar" och stäng av de avsändare du inte vill ha utskick från i Kivra.

2022-05-12 2024-05-15