Norrbotten

Foto: Madeleine Lewander

Välkommen att prova på älgjakt

Jägareförbundet Norrbotten bjuder in intresserade att utan kostnad prova på älgjakt på förbundets marker i Storspiken, Edefors i Bodens kommun. Jakten går av stapeln helgen 15-16 oktober.

2022-08-29

Antalet platser är begränsat och det är först till kvarn som gäller. Om det blir fler anmälda än antalet platser så kommer ungdomar, kvinnor och nya jägare att prioriteras.

Dagar att välja på: Lördag 15 oktober, söndag 16 oktober

Plats: Storspiken, Edefors, Bodens kommun.

Krav: Medlem i Jägareförbundet. http://jagareforbundet.se/medlem/

För egen jakt krävs avlagd jägarexamen för högvilt. Om du har med eget gevär ska det vara inskjutet med den ammunition du avser jaga med.

Målgrupp: Nya jägare, kvinnor och ungdomar (18–25 år) har prioritet. I mån av plats inbjuds även övriga medlemmar i Jägareförbundet Norrbotten. De som inte tidigare jagat på marken har förtur.
Max 10 deltagare per jakttillfälle.

Kostnad: Det kostar inget att delta, men om man uteblir från jakten utan att ha avanmält sig senast två dagar innan kommer man att debiteras 500 kr.

Lunch: Medtag eget lunchpaket som kan värmas över eld vid återsamling.

Kursinnehåll: Älgjakt på pass eller med lös hund. Sitt på eget pass, följ med hundförare, uppsiktsjaga på pass med någon mer erfaren jägare eller följ med utan vapen för att lära mer.

Anmälan och info: Johan Hägglund, johan.hagglund@jagareforbundet.se, 072-402 36 07. I anmälan anger du ”Älgjakt” i ämnesraden, vilken dag du vill delta samt namn, adress och telefonnummer.

Välkommen med din anmälan!