Fotograf Rikard Alm

GULD TILL JÖNKÖPINGS LÄN I LAGTÄVLAN PÅ JÄGAR SM

Guldet gick till Jönköping. Resultaten är nu klara från JägarSm i Västerås från den 8-9 augusti. Inbjudan kom ut lite sent men många har ju följt diskussionerna och våra killar var förberedda på att åka med kort varsel.

Fotograf Rikard Alm

Svenska Jägareförbundets tävlingskommitté hade efter en del funderande p.g.a. Coronapandemin löst hur de skulle kunna arrangera ett JägarSM i kombinerat skytte även i år. De hade delat in skyttarna så att de sköt förmiddag alternativ eftermiddag. På det här viset kom de inte över max antalet som finns beroende på pandemin. Tävlingen har inte blivit av som den brukar men de allra flesta är mycket glada över att den har gått att genomföra trots allt. Detta är resultatet av ett fantastisk bra samarbete och samförstånd mellan tävlingsledningen, arrangören och de tävlande.

Många av skyttarna har kanske inte haft samma möjlighet att kunna träna som vanligt, men har ändå lyckats få till bra träningstillfällen. Flera av länets banor har kunnat erbjuda träningstillfällen trots att det allmänna träningskyttet varit begränsat. Laget bestod av:

Charles Werninger, Rikard Alm och Simon Andersson. Bäste skytt på totalen blev

David Sandelin från Jämtland på 742p. Vår bäste skytt resultatmässigt blev Charles som var så nära en bronsplats men hamnade på 4 plats efter en särskjutning mot Karl-Johan Brindberg från Skaraborg som tog 3 platsen där tätt följt av Rikard på 5 plats. Charles tog där emot 3 platsen i kulgrenen. Robert Nordquist och Claes Werninger Jönköping gjorde även de en bra tävling.

När saker och ting inte är som de är får man ta de för va det är.

Ett stort varmt grattis till er och er fantastiska prestation

Skyttegruppen

HE