Så här placerade sig skyttarna på Jägar SM 2020:

Vi vill lyfta fram våra fantastiskt duktiga Sm - skyttar som trotts Coronapandemin placerat sig mycket bra på Jägar SM i kombinerat skytte. Många av skyttarna har kanske inte haft samma möjlighet att kunna träna som vanligt, men de har ändå lyckats få till resultat i sedvanlig toppklass. Svenska Jägareförbundets tävlingskommitté löste tävlingen som så att de delade in skyttarna så att de sköt antingen förmiddag eller eftermiddag.

Så här placerade sig skyttarna på Jägar SM 2020:

Charles Werninger

8a Man

15e Hagel

13e Kula

Ett varmt grattis till era fantastiska prestationer.

Skyttegruppen

Svenska Jägareförbundets tävlingskommitté hade efter en del funderande p.g.a. löst hur de skulle kunna arrangera ett även i år. De hade delat in skyttarna så att de sköt förmiddag alternativ eftermiddag. På det här viset kom de inte över max antalet som finns beroende på pandemin. Tävlingen har inte blivit av som den brukar men de allra flesta är mycket glada över att den har gått att genomföra trots allt. Detta är resultatet av ett fantastisk bra samarbete och samförstånd mellan tävlingsledningen, arrangören och de tävlande.

Charles Werninger, Rikard Alm och Simon Andersson. Bäste skytt på totalen blev

David Sandelin från Jämtland på 742p. Vår bäste skytt resultatmässigt blev Charles som var så nära en bronsplats men hamnade på 4 plats efter en särskjutning mot Karl-Johan Brindberg från Skaraborg som tog 3 platsen där tätt följt av Rikard på 5 plats. Charles tog där emot 3 platsen i kulgrenen. Robert Nordquist och Claes Werninger Jönköping gjorde även de en bra tävling.

Ett stort varmt grattis till er och er fantastiska prestation

Skyttegruppen

2020-12-30 2020-12-30