bakgrund

Dalarna

Deltagare i LM 2017 från vänster Gun Eriksson, Karin Lundin, Peter Hedberg, Anders Nyman, Karin Daniels och Konstantin Flink (Foto Ulf Danielsson)

Länsmästerskap i eftersök inom Jägareförbundet Dalarna 2017

Onsdagen den 2 augusti genomfördes det årliga länsmästerskapet i eftersök med 6 stycken mycket kompetenta ekipage som deltagare.

Prispallen från vänster Gun Eriksson, Karin Lundin, Peter Hedberg (foto Ulf Danielsson)

Prispallen från vänster 1:a Gun Eriksson, 2:a Karin Lundin, 3:a Peter Hedberg (foto Ulf Danielsson)

2017-08-03

Segrade gjorde Gun Eriksson tillsammans med labradoren Ludde från Ludvika kretsen, ett mycket stort grattis till Gun för ett mycket bra genomfört prov. Övriga pristagare enligt nedan:

Krets

Hannoveransk viltspårhund

Ingvar Karlsson

4

Själva mästerskapet genomfördes med att ekipagen ska klara av ett klurigt och svårt viltspår, med många olika svårigheter inlagda. I spåret fanns det några benbitar, några få bloddroppar, störningsspår från vildsvin, kulnedslag, vägövergångar och mycket mer.

Tack vare 7 funktionärer som började med spårläggning redan klockan 12 på dagen och avslutade dagen med en prisutdelning vid 21-tiden på kvällen, vill Jägareförbundet Dalarna rikta ett mycket stort tack till samtliga funktionärer Calle Ekström, Peter Hansson, Lars Ericsson, Anna Schröder, Ingvar Karlsson och Conny Gunnars. Så tack vare er insats så blev det ett mycket lyckat mästerskap.

Ett stort tack till Leksands skyttecenter för lånet av lokalerna under dagen.

Om jag har haft kul under dagen, jo men visst, utmanande spår, duktiga hundar och engagerade förare, tillsammans med alla funktionärer, så blir det riktigt kul!!

Vi har till detta år fördubblat antalet deltagare, men det finns plats för fler. Vill du vara med i länsfinalen 2018 så kontaktar du din hundansvarige i kretsen du tillhör.

Ulf Danielsson