bakgrund

Dalarna

Fr.v Åke Berglund, Jonny Persson, Bo Sköld, Björn Sinders, Anders Wiklund Foto: Ulf Danielsson

Förtjänta jägare hedrades

2019-03-31

Jägareförbundets generalsekreterare Bo Sköld (i mitten på bilden) fick glädjen och äran att hedra fyra förtjänta dalajägare när han medverkade vid förbundsstämman i Malung. De som belönades var Åke Berglund, Fors, Jonny Persson, Idre och Björn Sinders, Orsa De fick ta emot Jägareförbundet Dalarnas förtjänsttecken i silver.

Vidare erhöll Anders Wiklund, Falun årets stipendium från Wallenbergska stiftelsen för sina mångåriga insatser inom viltvård och eftersök.

Christer Gruhs