Dalarna

Lisa Johansson Saadio trivs med sina hundar. Trivseln förefaller ömsesidig. Foto Privat

Lisa från Transtrand är ny JAQT-ansvarig

Lisa Johansson Saadio från Transtrand har tagit över ansvaret för JAQT-verksamheten inom Dalarnas jägareförbund.

2020-10-02

Hon fick uppdraget i samband med styrelsens septembermöte. Lisa, bördig från Norrbotten, deltog i sin första jakt som 12-åring och förstod tidigt tjusningen med jakt, djur och natur.

Lisa har bott på några olika platser i Dalarna, men numera är Transtrand ”hemma” för henne. Möjligheten till ett rikt friluftsliv med jakt, hunduppfödning och skidåkning gör Transtrand till en optimal bostadsort för en person som brinner för ett omväxlande friluftsliv, anser hon.

Lisa, 49 år, är också knuten till Älvdalens utbildningscentrum, där hon är en resursperson för utbildningen inom  fiske, jakt och äventyrsturism.

Christer Gruhs