bakgrund

Norrbotten

Klassisk harjakt med vita skogsharar i skärgårdsmiljö. Foto: Lars-Henrik Andersson

Dags att anmäla dig till årets harjakt på Seskarö

Är du ny jägare eller är bara sugen på att prova på harjakt med drivande hund? Eller är du helt enkelt intresserad att följa med och lära dig mer om jakten med eller utan bössa? Då är det dags att boka din plats på årets harjakt på Seskarö. Jakten genomförs helgen 5-6 november. Anmälan och mer info direkt till Andreas Nordlund via mobil: 070-343 52 54

2022-08-24

Jakten kommer att bedrivas i den fantastiska miljön på Seskarö i Haparanda skärgård som vanligtvis bjuder på klingande drev och vita harar mot ett snöfritt underslag den tiden på året. Jägareförbundet bjuder på lunch under jaktdagarna och deltagarna kommer även få möjlighet till övernattning. Nytt för i år är begränsat antal deltagare 20 st/jaktdag.

För att anmäla dig så skickar du enklast ett sms eller ringer till Ante i Jägareförbundet Boden på 070-343 52 54.

Arrangörer för jakthelgen är Jägareförbundet Boden, Jägareförbundet Haparanda, Studiefrämjandet och representanter från Norrbottens Stövarklubb.