bakgrund

Dalarna

Två av Jaqt-deltagarna i Björsjö får hjälp att kolla träffbilden efter ett första skjutprov. Foto Britta Lundh

Succé för JAQT-skytte i Björsjö!

BJÖRSJÖ. Arrangörerna hade hoppats på ett tiotal deltagare. Men det kom 14 kvinnor för att delta i det första JAQT-arrangermanget med Västerbergslagens jaktvårdskrets och Björsjö jakt- och sportskytteklubb som värdar!

Nu gäller det att sikta rätt! Kulskyttet blev ett populärt inslag vid den välorganiserade JAQT-träffen i Björsjö med Västerbergslagets jaktvårdskrets och Björsjö jakt- och sportskytteklubb som värdar. Foto Britta Lundh

2020-08-24

Kulskytte stod på programmet och deltagarna togs om hand av i första hand Gun Eriksson som tagit på sig ledaruppgiften för JAQT-aktiviteter i kretsen. Jaktvårdskretsens Fredrik Remes och Torbjörn Andersson fanns också med som ledare och garanter för ett lyckat arrangemang vid skjutbanan i Björsjö. De 14 kvinnorna blev väl omhändertagna av duktiga funktionärer från Björsjö skyttebana samt instruktör Christer Eriksson. De hade också möjlighet att låna vapen för att testa kulskytte.

Britta Lundh, Jägareförbundet Dalarna, fanns också på plats för att stötta de lokala arrangörerna, kunde glatt konstateras att både deltagare och arrangörer var mycket nöjda med arrangemangets upplägg.

Christer Gruhs