Dalarna

Foto Lisa Johansson Saadio

JAQT Dalarna arrangerar jakt på Kullen

Helgen 11-13 november arrangerade JAQT Dalarna en älg, kronhjort och vildsvins jakt på jägarförbundets marker Kullen.

2022-11-16

18 tjejer fick uppleva en fantastisk helg. Båda dagarna var vi i kontakt med älg och kronhjort. Tyvärr visade sig bara icke skjutbart vilt men tjejerna fick lyssna på fint ståndskall av gråhunden Cajsa.

Att bo flott och äta gott på Grangärde Gästgiveri var något som uppskattades oerhört.

Att få höra en av deltagarna säga ”jag har längtat efter den här helgen i ett år, för mig är de här mitt andningshål”.

För oss som arrangerar den här helgen är det stort att höra det och vi med glädje kommer att anordna fler tjejjakter säger Karin Ahlbäck, Eva-Karin Borg och Lisa Johansson Saadio.

Vill ni vara med på dessa jakter så kontakta Lisa Johansson Saadio, kontaktuppgifter finns på Jägareförbundets webb.

Text och foto Lisa Johansson Saadio och Karin Ahlbäck

sjf-jaqt-2022-2.jpg