bakgrund

Skjut vilsdsvins passet och få pengarna till baka

Skjut godkänt och få pengarna tillbaka. (Ersättningen gäller endast medlemmar i Svenska Jägarförbundet.) Finns på flera banor i länet men kan vara tidsangivet. Då det ibland kräver viss förberedelse.

Vi vill uppmuntra och motivera alla jägare att skjuta vildsvinspasset på de anläggningar detta är möjligt.

Ett led i detta är att vi ersätter dig som genomför vildsvinspasset, för normal provkostnad 100 kr. (kan variera) för godkänt prov. Ersättningen gäller endast medlemmar i Svenska Jägarförbundet.

Så här går det till;

Du uppvisar medlemskap och genomför vildsvinspasset på din lokala klubb eller klubb där det detta är möjligt. Du behöver inte betala för ditt godkända prov (eller får avdrag med 100 kr om kostnad överstiger 100 kr för prov) Gäller endast för prov genomförda under jaktåret.

Klubben redovisar in till länsföreningen (särskild blankett) I god tid före kalender årets slut.

Ta chansen!

Så här skjuts vildsvinspasset.

Här kommer många bra tipps på stöd och framförhållning vid löpande skott.

Detta är samma typ av film men mycket bra visualiserad. Framtagen i ett samarbete med Norma. "Skyttetips för Vildsvinspasset - nu också i Jaktmatchen."

2022-10-15 2022-10-15