Hos Jägareförbundet 25-27 maj på Swedish Game Fair, Tullgarn

I monter H:02 kan du få upplevelser och utmaningar som räcker i dagarna tre!

2018-05-23

Tävla om en Tikka T3 Varmint med ett belyst kikarsikte från Burris!
Visa vad du kan om jakt, och svara på frågor om jakt och viltvård.
Frågorna kan vara om olika jaktformer, viltarter och jakthundar. Om jakttider, jaktlagen och vapen. Du svarar rätt med hjälp av din kunskap och erfarenhet, eller tack vare att du har teorin till Jägarexamen i färskt minne...

Har du en vacker eller annorlunda trofé du vill ha bedömd?
Kom till vår monter och låt oss få se din trofé! Efter mätning och bedömning kan du direkt få med dig diplom och tillhörande medalj i brons, silver eller kanske guld!
Bedömning av klövvilttrofé kostar 250 kr för medlem och 400 kr för icke medlem. Bedömning av kranium 150 kr för medlem 300 kr för icke medlem. En medalj (som säger mer än 1000 ord) kostar 100,- kronor oavsett valör.

Fler utmaningar och upplevelser
Fler tävlingar med många fina priser, prova skjutsimulator, möt Unga Jägare, JAQT och jaktgårdarna Bogesund och Gålö samt Viltmästarna 2018, få tips om Vård i det vilda och hitta inspirerande utbildningar hos Studiefrämjandet. Och smaka de goda hamburgarna från Öster Malmas kök!