Landet runt

Besök Jägareförbundet på Swedish Game Fair

Den 26-28 maj kommer Svenska Jägareförbundet finnas på plats i Skokloster med ett stort utbud av aktiviteter för alla besökare. På torsdagen kl 13.00 ordnas en politisk vargdebatt på stora scenen där Jägareförbundets riksjaktvårdskonsulent Daniel Ligné är moderator.

2022-05-20

I Jägareförbundets monter G:8 finns något för alla besökare.

Förbundets rovdjursexpert Gunnar Glöersen kommer ge besökarna svar inom rovdjursfrågor. Unga jägare och JAQT finns på plats samt att du kan lämna in din trofé för bedömning.
Missa inte möjligheten att prova att skjuta med vår nya VR-skyttesimulator och var med och tävla om valfritt sikte från Aimpoint samt en splitt ny BRX 1 från Beretta.
En nyhet under årets mässa är att förbundet kan presentera och lyfta fram arbetet med fältvilt vilket vi gör tillsammans med förbundets samarbetspartner, Malmgårds viltfrö.

Tillsammans med Studiefrämjandet lyfts också de olika utbildningar som erbjuds och vad som kan erbjudas för fortsatt utbildning som jägare.

– Denna mässa, liksom andra liknande mässor, är också viktiga för att vi ska lyfta fram viktiga jaktliga frågor som förbundet jobbar med. Det tydliggör vår styrka och stärker på ett tydligt sätt vår gemenskap och våra gemensamma ambitioner. Vi ser oerhört mycket fram mot denna mässa och hoppas på riktigt många besökare, säger Alpo Syväjärvi.

Om du blir medlem nu eller på plats erhåller du fri entré för en dag på mässan.

Som befintlig medlem betalar du bara 250 kronor för ett tredagars mässpass. Ordinarie pris är 400 kronor (gäller vuxen)

Läs mer här: Swedish Game Fair - Svenska Jägareförbundet (jagareforbundet.se)