Landet runt

Det mättes ett antal fina troféer av älgtjurar, råbockar och dovhjortar. Foto: Karl-Johan Brindbergs

Jaktvårdskrets träffade medlemmar och diskuterade jaktfrågor

I helgen 14-16 april öppnade AstroSweden sin upplevelsebutik och på plats var medlemmar från jaktvårdskretsen i Skara. Med en plats mitt i butiken gick det inte att missa de orangea tröjorna och glada människorna som tog emot flera tusen besökare.

Jaktvårdskretsen Skara

2023-04-19

Många frågor diskuterades under dagarna och det som var av störst intresse var den minskade älgstammen och den stigande vargstammen i Skaraborg.

- Flera besökare var bekymrade över hur jakten kommer se ut i framtiden. Vi upplevde att det fanns många oroliga och fundersamma jägare, säger Karl-Johan Brindbergs jaktvårdskonsulent i Skaraborg.

Jaktvårdskretsen i Skara fick möjlighet att värva nya medlemmar och prata om vilken nytta Jägareförbundet gör för jakten. Det var även ett flertal troféer som bedömdes under helgen. Det mättes fina troféer av älgtjurar, råbockar och dovhjortar. En trofé som stack ut var en magnifik dovhjort som var skjuten i Götene.

Stort tack till jaktvårdskretsen i Skara som helhjärtat ställde upp denna helg.