Landet runt

Många glada besökare i Svenska Jägareförbundets monter på Elmia Game Fair 2023 i Jönköping. Foto: Isabel Mena-Berlin

Årets tävlingsvinnare på Elmia Game Fair

Tävlingarna i Svenska Jägareförbundets montrar är en populär del av närvaron på mässorna varje år. Elmia Game Fair 2023 i Jönköping under Kristi Himmelsfärdshelgen var inget undantag och nu kan vi presentera vinnarna!

2023-06-05

Vapenskåp – i samarbete med Scandinavian Safe

Det gröna vapenskåpet med Svenska Jägareförbundets logga i guld drog många nyfikna blickar till sig under mässdagarna och det var ingen brist på spekulanter på att få med sig det hem. Men bara en person kunde vinna:

Lisa Schneider i Fjugesta blev den lyckliga vinnaren av skåpet.

Förutom att svara rätt på alla frågorna ville hon särskilt lyfta JAQT som betydelsefullt för hennes jaktintresse som lett till både fina minnen och många vänner att dela intresset med.

Frys – i samarbete med If

Förutom vapenskåpet fanns också en tävling enbart för existerande medlemmar. En bra frys tackar ingen jägare nej till och tävlingen fick in många imponerande och kreativa motiveringar. Vinnaren blev:

Louise Hall i Skara med motiveringen:

Frysen hemma är full. Den ramlar nästan omkull. Nu hoppas jag på lycka. Innan vildsvinen jag stycka. Jag sen i lugn och ro frysboxen fylla och familjen mig självklart hylla.

Grattis till Lisa och Louise önskar Svenska Jägareförbundet och hoppas att både vapenskåp och frys ska komma till nytta!

Skytte – i samarbete med GAIM

Den tredje tävlingen, där vinsten är ett VR-kit från GAIM, avgörs mellan de tre mässorna Elmia Game Fair, Utemässan i Lycksele och Västgård Game Fair i Kall. Vinnaren utses senare i sommar efter att alla tre mässorna är över.

Stort tack till alla er som tävlat och som besökte Svenska Jägareförbundet mässa under Elmia Game Fair!