Eftersök

Eftersöksassistans - för dig som behöver hjälp med eftersöket

Eftersöksassistans finns till för dig som behöver hjälp snabbt när ett eftersök snabbt behöver genomföras. Urban Westermark, Jägareförbundet Stockholm berättar mer om verksamheten och hur han och hans hundar arbetar.

2023-07-07

Allt fler län och ekipage ingår idag i Eftersöksassistans som är en smidig lösning för jaktlaget när hjälp behövs.
Nätverket består av skickliga eftersöksekipage, väl lämpade att dyka upp bland okända jägare och på okända marker.
- Alla ekipage inom Eftersöksassistans har stor erfarenhet av praktiska eftersök och har genomfört uttagningstester med fokus på samarbete mellan hund och eftersökjägare.
Nya eftersöksekipage och områden kopplas kontinuerligt till nätverket och Jägareförbundet på länsnivå utgör den viktigaste kontaktytan för att finna dem

Eftersöksassistans - Urban Westermark berättar om verksamheten