Skytte

Bernard Raimondo.

Många duktiga skyttar på SM i Åmål

Åmåls JSK arrangerade årets SM i kombination för dam, junior, oldboys och veteran för Jägareförbundet. Vid årets tävling var det 37 som sköt SM, det var också 14 st i öppen klass som sköt Åmål cup. Totalt över 50 skyttar.

2014-06-16

Det var ett mycket bra arrangerat SM i kombinerat av Åmåls Jsk i ett strålande väder. Vår framtid, juniorerna, är duktiga att skjuta och har höga poäng. Emil Håkansson som van hade 341 p men bara två poäng bakom var Jämtlänningen Linus Mellgren. Linus började vara med förra året men har till detta år höjt sig många poäng. Även en fin tredje plats hade vi en nykomling Christoffer Jarl från Eksjö på fina 319 p. här kommer öppen klassen att få se upp. Det var hela 8 juniorer med på tävlingen.

Även i damklassen var det 8 startande. Roligt att damerna kommer och visar vad de kan. Har vann Emma Pettersson, Uppsala på fina 321p. På andra plats kom Hanna Ståhl på 295p.

Bernard Raimondo, Götene heter segraren i Oldboys och han sköt mycket fina 348 p. Där var det med endast en poängs marginal till tvåan Mats Larsson, Malung. På tredje plats kom ordföranden för Team Europeiskt Jaktskytte Kent Larsson med 331p.

Trapbanan i Åmål var visst svårskjuten om man ser till poängen. Dagens högsta resultat var 3 st som hade 23 träff av 25, då även inräknat öppenklassen. Där brukar det vara ett antal med 23 och bättre.
Högst poäng för dagen hade veteranen Bertil Kainulainen från Åmotsfors på 351p. men det är fler duktiga där då tvåan Hans-Göran Didriksson, Svegeråsen hade 346p och tvåan CG Gustavsson, Skillingaryd hade 344.

Från vänster 2:an Hanna Ståhl, 3:an Caroline Karlsson, 1:an Emma Pettersson.

Prispallen i juniorklass 3:a Christoffer Jarl, 2:a Linus Mellgren, 1:a Emil Håkansson

Oldboys på pallen 3.Kent Larsson, 1:a Bernard Raimondo, 3:a Mats Larsson

De duktiga veteranerna 2:a Hans-Göran Didriksson, 1:a Bertil Kainulainen, C-G Gustavsson