Jaktmässor

En VR-skyttesimulator från GAIM fanns på prisbordet när Eric vann. Foto: Privat

Eric blev mässornas mästare -vann en VR-skyttesimulator från GAIM

Eric Mandelsvärd från Lilla Edet. Så heter den lycklige vinnaren av en komplett VR-skyttesimulator från Svenska Jägareförbundets samarbetspartners GAIM.

2023-08-24

Eric besökte Svenska Jägareförbundets monter på Västgård Game Fair sista helgen i juli och passade på att visa hur man ska hantera skyttemomenten i VR-skyttet. Momenten var vildsvinsjakt som även premierade att man visade god etik vilket också Eric gjorde förutom att skjuta bra.

Tävlingen genomfördes på Elmia Game Fair i Jönköping, Utemässan i Lycksele, Västgård Game Fair i Jämtland och Eric var den som drog det längsta strået totalt.

- Men så roligt, var Erics spontana kommentar när Svenska Jägareförbundet meddelade den glada nyheten.

Eric lägger mycket tid på jakt och då framför allt jakt på älg och vildsvin men även smygjakt på rådjur och bäver står ofta på programmet.