Jaktmässor

Träffa Jägareförbundet på Utemässan i Lycksele 24–26 maj. Foto: Lars-Henrik Andersson

Svenska Jägareförbundet på Utemässan i Lycksele

Svenska Jägareförbundet satsar åter stort på Utemässan i Lycksele 24–26 maj. Montern är full av spännande aktiviteter som verklighetstroget VR-skytte med GAIM-jaktsimulator och en tävling om ett specialdesignat vapenskåp från Scandinavian Safe. För de yngsta finns möjlighet att spika ihop en egen fågelholk att ta med hem.
- Älg- och älgjakt och jakten i fjällen kommer förstås att prägla mycket av innehållet i och kring vår monter, säger Jimmy Nyman, regionchef för Svenska Jägareförbundet i norr.

2024-03-11

Jägareförbundet kommer även att hålla ett föredrag om vår kära älgjakt. Med en brant minskande avskjutning av älg så krävs krafttag för att rädda älgjakten. På plats i föreläsningslokalen finns några av Jägareförbundets experter i älgfrågan som redogör för vad Jägareförbundet nu gör med sikte på en meningsfull jakt.

Jaktliga teman i montern – frågor och svar

Utöver detta kommer Jägareförbundet ha fasta jaktliga teman i montern där förbundets kunniga personal redogör för läget och besökaren kan komma och få svar på sina frågor. Fjälljakten, älgjakten, kvinnor och jakt är aktuella teman för i år.
För barn och unga är Jägareförbundets monter en given mötesplats och där vi bland annat erbjuder alla barn att bygga sin egen fågelholk som de gratis får ta med hem.
På plats finns även våra viltvårdare som förevisar och säljer mink- och mårdfällor tillsammans med holkar för både jaktbara och icke jaktbara fåglar.

Förmåner för nya och gamla medlemmar

Blir du medlem på plats så bjuder vi på entrén och om du som trogen medlem visar upp ditt digitala medlemskort kommer du få en liten present i vår monter.
I montern finns hela tiden Jägareförbundets duktiga förtroendevalda och kunniga personal som besökarna kan resonera jaktfrågor med eller helt enkelt bara avnjuta en kopp kaffe med jaktsnack bland likasinnade.