Föreningsmedlemskap i Jägareförbundet

Vi på Svenska Jägareförbundet driver många frågor som har direkt koppling till din förenings verksamhet. Vi arbetar för löshundsjakten, för den fria fjälljakten, att jaktlagstiftningen ska fortsätta vara fri från detaljregleringar och vi är den enda jaktorganisation som har möjlighet att påverka svensk rovdjurspolitik, både nationellt och i EU. Ett föreningsmedlemsskap ger därför er förening draghjälp inom viktiga områden.

Dessutom finns det praktiska fördelar med ett medlemskap för din förening. Ni har till exempel möjlighet att

– få juridisk rådgivning i jaktliga frågor

– få försäkringsskydd för funktionärer och deltagare/medlemmar vid era aktiviteter

– delta och rösta på kretsens årsstämma (1 ombud)

– skicka deltagare till våra utbildningar av bland annat jaktledare, eftersöksekipage, skjutledare och instruktörer inom sådant som lydnad och spårträning

– beställa och sälja Jägareförbundets skyttemärken (högvilts- och älgskyttemärket)

Ni får naturligtvis också använda alla våra rabatter och andra medlemserbjudanden. Det finns alltså mycket att vinna för er förening med ett medlemskap i Svenska Jägareförbundet.

Kontakta din närmaste administratör eller vår medlemsservice, 020-22 00 10 eller medlem@jagareforbundet.se, om du har frågor eller vill registrera din förening som medlem.

Här finns mer information om våra ansvars och olycksfallsförsäkringar för föreningar

2016-06-30 2016-11-29