Fortsättningskursen ger möjlighet att vidare belysa sådant som inte finns utrymme för på våra övriga eftersöksutbildningar. Foto: Olle Nordell

Fortsättningskurs eftersök

Fortsättningskursen är något för dig som vill ha fördjupning inom eftersöksområdet. Upplägget är så flexibelt att instruktören kan anpassa kursens omfång efter behov och andra förutsättningar.

Kursen består av flera block; skadebevis, träning och användning av spårhunden, prövning och användning av lösa eftersökshunden, riskbedömningar, regler och rutiner vid trafikeftersök samt eftersöksskytte. Och instruktören väljer själv huruvida kursen består av ett eller flera av kursens block. Detta för att styra såväl innehåll som kurslängd efter rådande förutsättningar.

Det är ett erbjudande om vidareutbildning för rutinerade eftersöksjägare, som kanske redan genomgått någon av våra andra eftersöksutbildningar. Och en möjlighet till fördjupning inom sådant som inte finns utrymme för på våra andra eftersökutbildningar.

Kursplan

2018-11-16 2018-11-16