EM - Svenska Jägareförbundet

Foto: Mostphotos

EM

EM jaktskyttet är ett skytte som består av både hagel- och kulgrenar. Varje år arrangeras det ett EM i Europa. Detta sker på individuellt och även med ett föranmält sexmannalag. För att komma dit arrangerar Svenska Jägareförbundet uttagningstävlingar, nedan finns ett PM om hur årets uttagning går till. Vi korar också en Svensk mästare i EM skyttet vid Sm tävlingar varje år.

Följande EM kval tävlingar arrangeras för 2020. Mer info om respektive tävling kommer

INSTÄLLD! Em kval 1 söndag 5 april Västerås, frågor & anmälan till lars.bjork@jagareforbundet.se senast 30 /3

INSTÄLLD!Em kval 2 söndag 3 maj Bredared

Em kval 3 & SM juni 1:a helg juni Östersund

Em-trupp 2020

Laget består av de 6 bästa skyttarna vid årets 3 tävlingar. Den 18 personer starka truppen är uttagen på dessa 3 tävlingar.

OBS!

EM i kombinerat skytte den 3-5 juli i Maribor Slovenien har ställts in pga Coronaviruset. Tävlingen kommer inte att skjutas i år utan det är först 2021. De nationella uttagnings- och SM tävlingar som planerats tidigare är den första som skulle gått den 5 april inställd. Övriga tävlingar har inte beslut tagits ännu utan vi återkommer inom kort med besked om dem.

2018-12-20 2020-03-27