SM - Svenska Jägareförbundet

Foto: Mostphotos

SM

Svenska Jägareförbundet arrangerar SM i kombinerat skytte varje år. Det är ett SM för dam, junior, oldboys och veteran under maj eller juni samt ett SM för öppenklass som kallas för Jägar SM andra helgen i augusti.

Här finns information och startlistor till JägarSM i Krokom den 10-11 augusti. 70 skyttar gör upp om Sm tecknet i de fyra grenarna löpande älg 10 skott, stillastående råbock 10 skott på 100m, Jägartrap 25 skott samt compac sporting 25 skott. Detta skjuts av varje skytt både lördag och söndag. Rödöns JSK hälsar skyttarna välkomna till årets JägarSM.

Vid JägarSm finns det vandringspris för bäste kul- och hagelskytt samt för den bäste totalt under de båda dagarna. I dessa listor finns statuterna samt hur dessa skyttarna ligger till efter SM 2018.

Årets kombinerade SM för damer, juniorer, yngre oldboys samt veteraner kommer i år att gå i Östersund den 5 maj. Mer information se inbjudan.

Ändrade träningstider på JägarSM med längre öppet på kvällarna. De nya tiderna är torsdag kl.12-20 och fredag kl. 09 – 20.

2018-12-20 2019-08-08