Foto: Mostphotos

SM kombinerat

Svenska Jägareförbundet arrangerar SM i kombinerat skytte varje år. Det är ett SM för dam, junior, oldboys och veteran, senast under maj-juni samt ett SM för öppenklass som kallas för Jägar SM andra helgen i augusti. Detta under förutsättning att regler för Covid 19 ger de möjligheterna. Förändringar kan komma att ske med kort varsel pga. av detta och uppdatering sker på denna sida.

Båda tävlingarna omfattar följande grenar. I jägarSM skjuts dessa fyra grenar båda dagarna med det sammanlagda resultatet som slutresultat.

• 10 skott mot löpande älg
  • 10 skott mot stillastående rådjur (4 liggande, 3 sittande och 3 stående skjutställning)
  • 25 skott NJS Jägartrap
  • 25 skott NJS jägarsporting

Hela reglementet finns här.

SM kombinerat

Sm för dam, junior, oldboys, veteran och superveteran arrangeras årligen under en dag.

OBS NYTT DATUM Årets tävling arrangeras av Arvika JSK OBS ändrat datum till lördag den 28 maj. På söndagen den 29 maj OBS ändrat datum, kommer Glaskogen JSK att arrangera Skyttesportförbundets SM i Enkel Jaktkombination.

Se inbjudan!

JägarSM

Detta är SM kombinerat för öppenklass. Tävlingen genomförs under andra helgen i augusti med träning på fredagen. Alla skyttar skjuter 4 grenar både lördag och söndag och det sammanlagda resultatet räknas.

2022 års Jägar SM kommer att arrangeras av Oppunda Jsk i Katrineholm 13- 14 augusti med träningsdag fredag den 11 augusti. Vi återkommer med mer information.

2018-12-20 2022-05-10