SM kombinerat - Svenska Jägareförbundet

Foto: Mostphotos

SM kombinerat

Svenska Jägareförbundet arrangerar SM i kombinerat skytte varje år. Det är ett SM för dam, junior, oldboys och veteran under maj eller juni samt ett SM för öppenklass som kallas för Jägar SM andra helgen i augusti.
RESULTAT NEDAN.

Det är samma grenar på båda SM tävlingarna med fyra grenar. Det är löpande älg 10 skott, stillastående råbock 10 skott (5 i liggande, 3 sittande/knä och 2 stående på 75-110m, jägartrap 25 skott samt compac sporting 25 skott. Detta skjuts av varje skytt både lördag och söndag.

SM kombinerat

Tävlingen skjuts på en dag och skyttarna skjuter en gång på ovanstående grenar.

Vi har nu flyttat SM i kombinerat skytte för dam, junior, oldboys och veteran i Malung till lördagen den 1 augusti. Vi planerar för denna tävling och hoppas då att Coronapandemin har gett med sig så mycket att Folkhälsomyndigheten tillåter sådana arrangemang. Om vi tvingas ställa in tävlingen kommer vi att senast ett par veckor före tävlingen meddela detta på denna sida.

JägarSM

Detta är SM kombinerat för öppenklass. Tävlingen genomförs under andra helgen i augusti lördag och söndag. Alla skyttar skjuter 4 grenar både lördag och söndag och det sammanlagda resultatet räknas.

Vid JägarSm finns det vandringspris för bäste kul- och hagelskytt samt för den bäste totalt under de båda dagarna. I dessa listor finns statuterna samt hur dessa skyttar ligger till efter SM 2019.

Läs artikel från årets JägarSM!

Vandringspris Jägarpokalen

Vandringspris Mästarpokalen