Torsten Mörner lämnar posten som ordförande i Svenska Jägareförbundet

På Svenska Jägareförbundets årsstämma den 5-6 maj beslöt årsstämman att återremittera frågan om val av ordförande till valberedningen. I och med detta är mina fem år som ordförande i Svenska Jägareförbundet till ända.

2012-05-05

Jag vill passa på att tacka för den tid jag har haft förmånen att leda Svenska Jägareförbundet. Under min tid har vi haft både motgångar och medgångar. Vi har klarat många viktiga frågor som exempelvis älg- och vildsvinsförvaltningen. Däremot har vi inte lyckat så bra när det gäller rovdjurspolitiken och här återstår mycket arbete, nationellt och internationellt.

Svenska Jägareförbundet står inför en spännande framtid. En positiv fråga som har engagerat mig mycket är viltmat, och här har Jägareförbundet en viktig roll att spela även i framtiden. Jag är också glad och stolt över att ha varit med och drivit frågan om en enhetlig avgift i Svenska Jägareförbundet. Något som ger oss goda förutsättningar för förbundet att vända den negativa medlemstrenden. Utmaningarna inför framtiden är många, men jag är övertygad om att Svenska Jägareförbundet har en allt viktigare roll att spela för att bevara och utveckla den svenska jakten.

Jag vill passa på att önska Svenska Jägareförbundet lycka till inför framtiden.

Torsten Mörner