Rovdjur och människor under Almedalsveckan

Människor och rovdjur - kan de förvaltas tillsammans? Det är namnet på Jägareförbundets seminarium på måndagen under Almedalsveckan i Visby.

2013-06-18

Alla är välkomna att delta under seminariet som bjuder på diskussion, fakta och förslag till lösningar för samexistens mellan stora rovdjur och dem som berörs mest.

Bland deltagarna finns Mattias Johansson, stabschef, Miljödepartementet, Inga Ängsteg, verksamhetsansvarig, Viltskadecenter, Camilla Sandström, forskare, Umeå Universitet, Peter Egardt, ordförande, Vargkommittén och Björn Sprängare, ordförande, Svenska Jägareförbundet.

I debatten deltar även Bengt-Anders Johansson (M) samt Helén Pettersson (S). Jägareförbundets generalsekreterare Bo Sköld fungerar som moderator under seminariet.

Arrangemanget kan besökas måndag 1 juli, klockan 15.30–17.00, Ödins garveri/Saltboden, Tage Cervins gata 3 i Visby.