Landet runt

Jägareförbundet Mitt Norrland i möte med länsstyrelsen om fjälljakten. Foto: Mostphotos

Jägareförbundet Mitt Norrland i möte om fjälljakten

JÄMTLAND. Jägareförbundet Mitt Norrland och länsstyrelsen har haft ett dialogmöte om framtida småviltsjakt i Jämtlands län. Syftet med mötet var att träffas, lyssna in varandras reflektioner av nuläget och framåt för småviltsjakten i Jämtlands län.

Foto: Christina Nilsson-Dag

2020-10-16

-Vi har en samsyn om att det behövs en fortsatt dialog där samebyarna, jägarintresset och länsstyrelsen träffas för att finna bra förutsättningar och former för samexistens säger Gun Fahlander Ordförande Jägareförbundet Mitt Norrland.

-Det var ett bra första möte där vi var överens om att dialog är viktig och nödvändig för att komma vidare. Vid nästa möte fortsätter vi samtalet om hur vi ska arbeta tillsammans med bland annat att ta fram konkreta åtgärder vilket vi ser fram emot, fortsätter Fahlander.