Vildmarken kommer till stan.

Den 22 – 26 oktober tar Svenska Jägareförbundet vildmarken till Stockholm. Med en rad olika aktiviteter hoppas vi intressera storstadsbor för vad naturen har att ge. Bland annat kan man komma till Nytorgsgatan 42 på tisdag klockan 15-20 för att få reda mer om hur man blir en jägare.

2012-10-18

-Vi vet att många storstadsbor är intresserade av natur och vilda djur och har ett stort miljöengagemang. Därför vill vi få många fler att komma ut i skog och mark och upptäcka naturen på nära håll och då är jakten ett sätt, säger Christina Nilson-Dag på Svenska Jägareförbundet.

Dels inbjuds de som är nyfikna på jakt att träffa jägare, se utbildningsmaterialet till jägarexamen, prova skyttesimulator och provsmaka viltkött,  tisdag kl 15- 20 på Nytorgsgatan 42, på Söder i Stockholm.

Dels kan man delta i en presslunch om hur våra vilda djur mår och sprider sig, varför vildsvinen ökar och ejdern minskar och andra förändringar i våra viltstammar. Eller lära sig om den nya viltappen WeHunt eller delta i seminariet om vildmarken i mode, design och arkitektur. Mer information finns på www.jagareforbundet.se

För mer information kontakta:

Christina Nilson-Dag, 070 738 83 06