Skytte

Det är enkelt att delta. Skjut godkänt på din hemmabana med Norma Jaktmatch, riv loss locket på jaktmatchasken, skriv ditt resultat på insidan locket till en ask Norma Jaktmatch och be att få det signerat av skjutledaren.

Jaktmatchen är tillbaka - skjut godkänt och vinn vapenpaket!

Nu peppar Jägareförbundet till ännu mer övningsskytte på skjutbanorna genom att tillsammans med Norma åter lansera tävlingen Jaktmatchen.
Du har chansen att vinna ett exklusivt vapenpaket!
Nytt för i år är att man även kan delta genom att skjuta Björnpasset eller Vildsvinspasset.

2020-05-15

- Det är enkelt att delta. Skjut godkänt på din hemmabana med Norma Jaktmatch, riv loss locket på jaktmatchasken, skriv ditt resultat på insidan locket till en ask Norma Jaktmatch och be att få det signerat av skjutledaren, säger Oscar von Stockenström, marknadschef på Jägareförbundet.
- Det finns ingen begränsning i hur många tävlingsbidrag du kan skicka in. Ett inskickat lock gäller som ett bidrag. Om du skjuter tio askar Norma Jaktmatch och vill skicka in samtliga tio lock så får du lika många tävlingsbidrag.

Den som vill delta skriver sedan sitt namn och telefonnummer samt en kort motivering till varför man använder Norma.

Riv av locket från Jaktmatch-asken och skicka in det till:
RUAG Ammotec Sweden AB,
Dammbrovägen 1,
691 80 Karlskoga.
Märk kuvertet ”Jaktmatchen”

- För att fler ska kunna vara med och lyckas med övningskyttet har vi även spelat in två nya filmer för Vildsvins- och Björnpasset med enkla och bra tips hur man underlättar sitt skytte, berättar Oscar von Stockenström. Du kan se filmerna nedan.
Resultatet skall vara Norma (Ruag) tillhanda senast 30 oktober 2020. Vinnaren utses i början av nov 2020.