Eftersök

Eftersöksassistans skapar jaktmöjligheter och stöttar jaktetiken. Foto: Markus Olsson

Mer möjligheter med Eftersöksassistans

Till de viktigare av jägares förberedelser hör tillgången till eftersöksförmåga. Vid behov lutar du dig med fördel mot Eftersöksassistans. Möjligheterna till detta blir allt fler, eftersom nätverket växer.

Successivt ingår fler län och ekipage i Eftersöksassistans.

2021-08-13

Behöver Du eller ditt jaktlag hjälp med att reda ut situationen efter en påskjutning är Eftersöksassistans en smidig lösning. Eftersöksassistans består av ett nätverk skickliga eftersöksekipage, som är väl lämpade att dyka upp bland okända jägare och på okända marker.

På nya håll

Sakta men säkert adderas nya ekipage och områden till nätverket, där Jägareförbundet på länsnivå utgör den viktigaste kontaktytan för att finna dessa ekipage.

− Senaste länet som anslutit ekipage är Dalarna. Det är såklart kul att fler och fler ser nyttan med detta nätverk. För jägare skapas jaktmöjligheter, eftersom det inte går att bedriva jakt utan tillgång till eftersöksförmåga. Och för eftersöksjägare ger det fördelar att ingå i nätverk när det gäller att lära av och stötta varandra, säger Markus Olsson som arbetar med eftersöksfrågor på Svenska Jägareförbundet.

Du hittar kontaktuppgifter till våra eftersöksekipage på www.eftersoksassistans.se