V Götaland Väst

Magnus Blomstrand från Länsföreningen och Sven-Bertil Thelander från Jagtsällskapet Provsmakade lit korv tillsammans med Utställargrannarna när montern var klar. Foto:Magnus B

Jägareförbundet på Bokmässan

Jägareförbundet är åter på Bokmässan. Vi håller till i avdelningen Mat och Trädgård. Vår medverkan sponsras av Göteborgs Jagtsällskaps Stiftelse. Kustcharken i Askum har berett allt kött vi bjuder på.

2022-09-21

Efter ett uppehåll på grund av pandemin i två år då bokmässan har hållits digitalt är vi åter med och ställer ut i avdelningen Mat och Trädgård. Vi informerar om Jägarskolepaketet, Viltkokboken och diverse andra böcker och informationsblad. Dessutom delar vi ut viltolycksremsor och informerar om vikten att märka ut olycksplatsen tydligt. Drygt 100 kg rökt vilkött har vi med oss och kommer att servera som smakbiltar i vår monter. Det brukar vara mycket uppskattat. I år när hela mässan skall präglas av temat hållbarhet, kan vi särskilt understrstryka att vi genom att ta vara på vilt ur naturens eget skafferi, kan erbjuda ett kött som är ett hållbart alternativ till kött från djurfabriker.

Göteborgs Jagsällskaps Stiftelse som är en stor bidragsgivare till verksamheten i Bohuslän bidrar även med ett stort stöd till vår utställlning på Bokmässan.

Vi tackar även Uppegårdens Vilt och Kustcharken för kött och beredning av kött till ett humant pris.

Magnus-och Sven-Bertil.jpeg

Sven-Bertil Thelander vid Jagtsällskapets nya Rollup som informerar om stiftelsens stöd till olika verksamheter.